Alla inlägg under oktober 2013

Av Sören Larsen - 15 oktober 2013 20:24


Hej alla mina läsare om ni vill så kan ni lyssna på en låt medans ni tittar på bloggen. Kram från Vikingen.........

Mera svarvning, nu ska det bli en ljusstake.

 


Jag visade ämnet i går, den delade jag på och vände på dem två bitarna och limmade ihop dom igen.

 


Här är resultatet, jag är nöjd med den.

 


Våran pasionsblomma är väldig fin nu tyckar jag.

 


Det blev en smörkniv i dag också..........................

  

Av Sören Larsen - 14 oktober 2013 19:38


Var nere och pratade en stund med Roger, han har fullt upp med jobb, han har ju en man på älgjakt.

 


En träbit uppe i svaven.


Första momentet klart. 

 


Tillverkade en ny lås spak till svarven.

 


Svarvade ett par ben till en hylla som skulle varit på plats för ett år sedan, men bätter sent en aldrig.

 


Monterat under min Soduko bord. 

 


Mmmmmm så ja klart.

 


En smörkniv blev det också i svarven  (färsk eneträ).

  


Av Sören Larsen - 13 oktober 2013 19:22


'

Vi är i skogen en stund, tittar efter svamp.

 


Vi bor mitt under luftens motorväg, om det inte finns varnliga moln så åstakommer flygplanen en hel del sådanna.

 


Förädlade en del trä som hade blivit liggande, kan nog komma till användning..................

  


Av Sören Larsen - 12 oktober 2013 19:40


Birgitta med sin nya stickade tröja, den är fin tycker jag.

 


Lövsuger barr och löv.

 


Krattar bort ett par lass barr runt tallen.  

 


En höst bild till.

 


Vi skruvar och letar efter ett fel.

 


Tog loss krängningshämmare och hängde upp den.

 


Provkörde och vi är ganska säkra på att vi hittade felet......................................

 

Av Sören Larsen - 11 oktober 2013 18:25


Birgitta beställde granris.

 


Till att täcka lökarna i den nya rabatten.

 


Rabatten vid husväggen också.

 


Det hela övervakas av Fridolf.

 


Limmar ihop några stavar som ska svarvas.

 


Förädlar lite trä.

 


Blandar lite jord med kompost, det ska bli jordgubbar i dom här två sängerna, fast dom kommer nog inte fören till sommaren hehe..................

 

  


Av Sören Larsen - 10 oktober 2013 19:11


På väg till tandläkaren.

 


Tillverkar en liten skyffel.


 


 


Det kanske går att ta upp potatis med den.

 


Nu har tjocka damen änterligen fått sin basäng (skulle vara roligt att se om hon får plats i den).

 


Mera saker intagna inför vintern...........................

 

Av Sören Larsen - 9 oktober 2013 19:45


Jag blev motad ut mot räcket av en timmerbil som kom mot mig på fel sida, så för att inte frontalkrocka så valde jag räcket.

 


Var nere till Roger och fixade en ny båge.

 


Nu fungerar det precis som jag vill att det ska göra.

 


Nu ska ni slippa mina holkar 15 klara så dom räcker nog ett tag..............................

 

Av Sören Larsen - 8 oktober 2013 21:15


Det blir i alla fall för brant drag, ska göra något nytt.

 


Fixar lite med nattbordet.

 


Hon som ska ha den är ju Brynäs fans.

 


I dag var dom 13 stycken Hjortar här nere på gärdet.

 


Målade holkar och några tak.

 


En kvällsbild, det är ganska fina höstfärger.............................

 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards