Alla inlägg under september 2013

Av Sören Larsen - 6 september 2013 19:45


Det kan vara ett bi, inte vet jag.

 


Det är som sagt en klocka på gång.

 


Lindoljat och nästan klar.

 


Matrialet är fure och byggplyfa.

Nu är den klar--- kl 08.56

 


Birgitta kommer hem från damfrisören.

 


 


Håller på att tillverkar en del prylar till vinschen på 4hjulingen så det går lättare att lyfta snöplogen.

 


Gräsklippning igen.

 


Jonas och jag reste stomme till att bygga nästa bad anläggning emot.


Krolf på tre fast Fridolf kan inte med klubba han bär klotet istället haha.

 


Andra omgången gick bättre.

Kan bero på att Birgitta har färgat håret (kastanjebrunt)...........................

 

  


Av Sören Larsen - 5 september 2013 19:26




Det blev en snurra.

 


Här ska det bli en rabatt.

 


Detta ska kanske bli en klocka.

 


Och detta ska bli en äppelträd.

 


Ja det blev det faktist...........................

 


Av Sören Larsen - 4 september 2013 22:46



Nu är det sista kanten som riktas upp.

 


Det är lite slit med yxan att hugga kanten.

 



Men det blev faktist ganska bra. 

 


En kompis nere på Rodeco demonstrerar sin superbåge.

 

Det är en fantastisk båge, han är mycket träffsäker på 50 meter.  


En bild av vårat ogräs som växer överallt.

 


Onsdags bingo,   nä det blev inget.........................

 


Av Sören Larsen - 3 september 2013 20:39


Åkte ner och handlade i dag på 4hjulingen.

Det var lite uppståndelse på stan, vi hade ju Kungabesök, han åt middag med min hyresvärd Daniel Lind.

Jag passade på att ta några bilder när jag åkte förbi.

 

 

 

 

 


Var borta hos Roger en stund och pratade.

När jag var på hemväg stannade jag på Söderleden och knäppte skinnjackan, en MC polis körde förbi och viftade med armen, det var väl tur att jag inte hängde på honom för han lede kortesen.

 


Jag hängde med efter dom in till platsen där det stod två heliokoptrar och väntade på Kungen, tog ett par bilder där med.

 


 


Tror att det blev en video snutt också.


Hemma igen så var det yxan som gällde till att hugga kanten rak med...........................

 

Av Sören Larsen - 2 september 2013 19:07


I dag har jag monterat ner en målarbox, glömde att ta bild när jag började.

 


Den var inte så stor 2,5 X 6 meter den bestod av trä och plåt i väggar o tak.


  


Lite dammigt, men annars har det gått bra....................

 

Av Sören Larsen - 1 september 2013 19:16


På jobbet i dag, trasig korkmatta.

 


Skär ut ny/gammal bit matta.


Mmmmm jodå ganska bra. 

 


Uffe har jobbat igen.

 


Ett bad klar för målning och sedan montage någonstans i Sverige.

 


En till valunge i vindorgel.

 


Det blev även en Glysebogås.

 


Birgitta bakade en jätte god och fin tårta.

 


Det var en försenat födelsedagsfest med Anton Emma Fredrik Kristoffer och mamma Annette.

 


 



Anton åkte ett per varv på 4hjulingen.

Sedan blev det Krolf och det var kul ......................... 

 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards