Alla inlägg under augusti 2013

Av Sören Larsen - 23 augusti 2013 18:28


Birgitta och jag fortsätter att rensa landet.

 


Det känns allt i ryggen en stund.

 


Men fint blir det.

 


Resultatet av dagens arbete...............................

 



Av Sören Larsen - 22 augusti 2013 18:31

  


Jonas och två killar till lägger gummi på Alleskolan, det ska inte vara så många roliga färger men dom la överblivna färgar i botten eftersom gummit ska vara en decimeter tjock, det ska bara vara fyra färger till slut. 


Rodecos tidigare montage är otroligt poppulära bland barnen i skolan.

 


En familj (kunder) får åka en tur på 4hjulingen.

 


Konstnären Uffe Nilsson skapar figurer.

 


Birgitta tar bort bark.

 


Ja ja jag får också vara med.

 



Vet inte men roligt är det i alla fall. 

Det var kanske för att jag satte upp parasollet.

 



Här är resultatet blev väderpinnar....................................

 




Av Sören Larsen - 21 augusti 2013 23:42

  


Grabbarna förbereder att lägga gummi runt ställningen ca 50 kvaderat, vid Alleskolan.



Birgitta och jag jobbar i landet.

 



Och Fridolf förståss.

 



Det är mycket jobb med att sålla jorden, men det måste ju inte bli klart i dag.

 



Det blev däremot en bingo kväll.....................

 





Av Sören Larsen - 20 augusti 2013 19:32

  


Åkte ner till Åtvidaberg för att hämta en ställning hos MK Plåt som ligger vägg i vägg med RODECO.

Så jag gick en tur genom verkstaden, det är mycket stort där nere.

Här en robot som jobbar i frigolit och skumgummi, den gör olika figurer.


En del andra maskiner också.

 


Det tillverkas mycket till badhus och simanläggningar.

 


 


 


Jag åkte upp till Alleskolan också där har det levererats en del saker härifrån, även en del som Roger har tillverkat.

 


 


 


Här är den långa klätter ställningen som jag vistat tidigare fast då stog den nere på planen hos Roger.

 


Åker en tur runt kyrkan som blir odentlig renoverad.

 


Nytt koppar tak.

 


Tornet får sig också en omgång.

 


Till saken "ställningen"

 


Jag bytte lysrör nere på Rodecos verkstad.

 


Det var mycket klätrande upp o ner upp och ner.

 


 


Drygt 100 lysrör bytte jag.


Till sist rev jag ställningen och lastade den på släpet igen, ska köra ner den tillbaka i morgon.................. 

 




Av Sören Larsen - 19 augusti 2013 19:46



Hämtade ett par granar i går, har sågat ner dom i bitar.

 


Det ska bli väderpinnar.

 


Så är det en gräshoppa igen som vill ha lift.

 


Och det fick den enda till Bestorp ca 29 kilometer, så var det bra där hoppade den av.

 


Vi var även till en bonde i Veta och köpte 25 kg potatis.

Inne i ladan har en tornsvala sitt bo.

    


Det blev City Gross också för att handla en del varor.

 


Hjorten vänder rumpan till när jag skulle ta bilden....................


 


Av Sören Larsen - 18 augusti 2013 20:32


Birgitta målar hyllan.

 


Så ser den ut färdig.

 


Den sista stövelknäkten gick i går.

 


Så det blev till att tillverka några nya.

 


Signerade och klara.

 


Så var vi i skogen en stund.

 


Vi plockade blåbär.

Ska gå ner och ta en tallrik blåbär och mjölk det ska bli gott...................

 




Av Sören Larsen - 17 augusti 2013 19:43



Det går framåt.

 


Den ska bara målas nu, och sedan levereras...............


 

Av Sören Larsen - 16 augusti 2013 20:24



Nästan klar lite vit färg gör susen.

 


Transport.

 


Upp till hallen,det blev ju en skohylla.

 


Birgitta hämtar skärbönor till middagen.

 


Så kom Louise en stund och lämnade Julia kvar hos Farmor det blev lektion i bakning.

Jag kör några varv med Lisa.

 


Nästa uppdrag på gång.

 


Då är det dags att åka till Kisa med Julia, som inte ska bli bagare utan vetrenär..............

  


Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards