Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Sören Larsen - 12 augusti 2013 23:09

  


En bild på vårat ogräs igen, ganska vackert.


Fridolf vill gärna springa efter sin boll ett tag (däck bit)

 


Det känns nog bra för honom att komma in i den varnliga rutinen igen, fast han har haft det jätte bra hos Lasse.

 


Köpte hem lite gift från Danmark som myrorna ska få till våren eller när det behövs.

 


Det blir ganska mycket rönbär i år.

 


Det kanske blir rönbärsgele.....................

 




Av Sören Larsen - 12 augusti 2013 14:22

Vill påminna mina läsare om att det har blivit 4 inlägg i dag, så bläddra ner åt bara...........


Morgon kl 05.00 vid Skovhuset.

 


För den här gången lämnar vi Skovhuset.

 


För en resa hem igen.

Det blev snabbåten StenaLine EXPRESS.

 


Bra drag.

 

 


Knapp två timmar, om hon fick gå för fullt in genom Göteborgs skärgård hade det blivit en timma.

 


Birgitta ville inte fram till räcket, förstårligt om man inte gillar höjder.

 


På ett par ställen ösregnade det 130 väg körde vi ca 50 km för att kunde se något.....................

 


Av Sören Larsen - 12 augusti 2013 13:54


Nya generationer i Skovhuset.

Det är roligt att det kommer så många ungdommar.


Frukost i logen.

   


Åkte till Aulum med Lene Cilla Viliam och hans lillebror.

Här besöker vi min kusin Ingers grav (Lenes mor)

 


 


Så är vi på dyrskuer (djurmarknad) i Aulum.

Den här bilden skulle kanske inte vara med, det är bara en ide som jag nog ska göra liknande.

 


Kan ju naturligvis inte låta bli att titta på den nyaste GOES

 


Här är en av dom nyaste FAHR en sådan som pappa hade när jag var liten.

 


Det är en viss skilnad.

 


Kor.

 


Mera kor.

 


Ponny.

 


Hmmm mera kor.

 


En till som inte borde vara här, det är bara en ide.

 


Tillbaka vid skovhuset blev det krolf igen.

 


Det är mycket populärt även bland ungdomarna.

 


Bente kommer med sin kamera (platta) men jag han att dra först. hehe

 



Tänk er att jag gick faktist runt banan på 32 slag. Det du Kalle Gam. 

 


Elva och jag.

 


Krolf igen.

 


Äntligen blev det kväll och Ejvin på sin hemmagjorda bas Gunnar på dragspel. (Det är mina idolkusiner)

Dom hade satt in en visa som jag har frågat efter några år (Jens vejman) den berör mig mycket. (minnen från min barndom far spelade den på fiol och sjöng den).................

 

Av Sören Larsen - 12 augusti 2013 08:39



 Renoverar KROLF banan lite.

 


Dags att grilla.

 


Lite rökigt men det ska det ju vara.

 


Bord ett och två.

 


Tre och fyra.

 


På andra sidan huset var det också en del bord.

 


Här på fredagen så var det 26 bilar.


 


Många tält och husvagnar, jag lyckades inte räkna alla människor som var där, skulle tro att det var omkring 100 personer.

 


 


Inne från logen.

 



 



 



Huvudsaken var att vi hade roligt.....................

 

Av Sören Larsen - 12 augusti 2013 07:45



Åkte från Ivan och Hanne vid middags tid till Skovhuset.

Bild på ÖL-bänken

 


Senare på dagen var vi bjudna till Sören J och Linda på middag.

 


Dit kom också Else och Sören S.

 


Kaffe ute i trädgården.

Det är en mycket fin och välskött trädgård.

 

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards