Alla inlägg under januari 2013

Av Sören Larsen - 16 januari 2013 21:56


Det är en ganska lustig bild egentligen en tropisk orgide inne och den Svensk vintern i bakgrunden, men fint för det tycker jag.


 


Var och köpte en säck med fågelfrö i dag.

 


Snö plöjde lit en stund, mäst på parkeringen.

 


Fixade lite järn bitar hoss Roger dom är till snöplogen, ska nog svetsa dit dom i morgon.............

   

Av Sören Larsen - 15 januari 2013 23:19


Jag lyckades att köra sönder en släpsko på snöplogen i dag, ska nog laga den i morgon.


Det blev en skohorn klar i dag med...........

   

Av Sören Larsen - 14 januari 2013 23:47


Har hittad plåt en röd 6 meter lång.


Det lyckades rätt så bra.

 


Att sätta upp den med hjälp av ett par tvingar.

 


Snö skydd och så sjns mina 4hjulingar inte så väll.

 


Jag är nöjd med resultatet.

 


Thomas kom i kväll med mera nytt virke, han är omtänkssam, det kommer till nytta................

   

Av Sören Larsen - 14 januari 2013 00:11


Övre balken klar.


Nu är alla fem klara.

 


Börjar uppsättningeen.

 


Mmmmmm.

 


Mmmmmm.

 


Så där ja nu ska den bara kläs på med plåt, men det blir inte i dag...............

   

Av Sören Larsen - 12 januari 2013 23:46


Börjar att skruva ihop brädor till det som ska bli ramen till porten.


Två klara, det måste ju bli monterings sats, det blir för stort att sätta ihop den inne i verkstan.

 


Upp kappat till dom sista tre stolparna.

 


Sedan blev det mycket roligare.

 


Hemma igen från skogen.

 


En bild till Lena i Sundsvall, den är fin nu............

   

Av Sören Larsen - 12 januari 2013 00:36


Det hade kommit några centimeter snö som jag plöjde bort i morse.


Nu fattas bara lindning på skaften och så träning förstås...........

 


Borrade hålen för att skruva porten i vagnarna..........................

   

Av Sören Larsen - 10 januari 2013 23:28


Var ner till Roger i hans verksta i dag och fixade till några saker.


Det blev två vagnar till en karportens skjut port (om det fungerar som jag hade tänkt)

Svarvade och borrade köl klubbar samt kapade skaft, fick med spänstift också. Tack Roger...........

   

Av Sören Larsen - 9 januari 2013 23:35


Luftar 4hjulingarna, nä jag skulle arbeta med vinkelslipen i karporten.


Skar ner en del rostfritt.

 


En del jern som ska bli till två special vagnar.

 


Det blir mycket plast spån när jag svarvar................

   

Presentation


Klicka på bilden......

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards